Bedemandens honorar

Bedemandens honorar

Hvad får jeg for bedemandens honorar?

Hos Årslev Begravelsesforretning tager vi os af alt papirarbejde og alle aftaler i forbindelse med begravelsen/ bisættelsen samt de praktiske opgaver.

Dødsanmeldelse

En dødsanmeldelse er et stærkt reguleret lovområde. Alle dokumenter skal være i originaludgaver med anmelders underskrift. Bedemanden tager de relevante dokumenter med til underskrift enten til samtalen eller ved afhentningen på privatadresse, plejehjem eller hospice, hvor der kan underskrives på stedet.

Samtale

Inden for normalt få timer laver bedemanden aftaler med præst og får datoen på højtideligheden på plads. Vi planlægger alt det praktiske, tager hånd om dødsregistreringen og undersøger udbudsprisen på gravstedet. Alle øvrige ydelser kan vælges fra eller til.

DØGNSERVICE: RING 65 90 20 20 NU – OG FÅ GRATIS RÅDGIVNING AF BEDEMAND JETTE HAAHR

Honorar: Dødsanmeldelse og myndighedsgodkendelser
– inkl. ordning af ønskede begravelseshandling og dødsattest

Hjælp til ansøgning: Bedemand ansøger om begravelseshjælp hos kommunen
– Mindstesats: 1.050 kr., udbetales uden videre, hvis afdøde er født før april 1957.

Hjælp til ansøgning: Bedemand ansøger om støtte hos Sygeforsikringen Danmark
– Gruppe 1 + 2: Altid 1.400 kr., der udbetales direkte til bedemandens NemKonto.
– Gruppe 5: Kan ikke søge støtte.

Rådgivning i forbindelse med efterlevelseshjælp.

Dødsanmeldelsen er standard, mens de to ansøgninger om økonomisk støtte til afholdelse af begravelsen er frivillige ydelser, der dækkes af bedemanden honorar og som vi som udgangspunkt automatisk søger til anmelderen. Al økonomisk støtte indsættes direkte på anmelders NemKonto eller udbetales til bedemanden, hvis ydelserne er købt på kredit.

Henning Andersen

Henning Andersen

Jette Haahr

Jette Haahr